52_Jerneja Ferlež

52_Jerneja Ferlež

Die Schriftstellerin und Ethnologin Jerneja Ferlež wurde 1968 in Maribor, der Hauptstadt der slowenischen Steiermark, geboren. Von Beruf ist sie Ethnologin und Bibliothekarin. Sie ist an der Universitätsbibliothek Maribor und an der Philosophischen Fakultät der Universität Ljubljana beschäftigt. Sie promovierte an der Abteilung für Ethnologie und Kulturanthropologie der Philosophischen Fakultät in Ljubljana zum Thema Wohnkultur der Einwohnenden Maribors im 19. und 20. Jahrhundert. In ihrem wissenschaftlichen Bereich ist sie als Forscherin, Ethnologin, Dozentin und Autorin zahlreicher Forschungsartikel tätig. Mit ihrem Wissen und ihrer Begeisterung für Forschung beteiligt sie sich an den unterschiedlichsten Kulturprojekten in Maribor.
Neben ihrer fachlichen Tätigkeit schreibt sie Kolumnen, Essays und literarische Texte. So gut wie alle ihre Schriften, Beobachtungen und Überlegungen befassen sich auf die eine oder andere Weise mit Fotografie und der Beziehung zwischen Mensch und Raum. Sie interessiert sich für weniger sichtbare Räume und weniger bekannte Menschen. In ihrem künstlerischen Schaffen geht sie gerne konstruktive Kooperationen mit Kunstschaffenden unterschiedlicher Herkunft ein, die ihren Blick auf dieselben Phänomene richten. Sie setzt auf die Verflechtung von Wissenschaft und Kunst und ist der Meinung, dass es sich dabei nicht um zwei getrennte Welten handelt.
Jerneja Ferlež lebt, forscht und arbeitet in Maribor.
 

Pisateljica in etnologinja Jerneja Ferlež se je leta 1968 rodila v prestolnici slovenske Štajerske, v Mariboru. Po poklicu je etnologinja, tudi bibliotekarka. Zaposlena je v Univerzitetni knjižnici Maribor in na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Doktorat znanosti je opravila na Oddelku za etnologijo in kulturno antropologijo Filozofske fakultete v Ljubljani na temo bivalne kulture Mariborčanov v 19. in 20. stoletju. Na svojem znanstvenem področju je raziskovalka, zapisana etnologiji, predavateljica in avtorica številnih raziskovalnih člankov. S svojim znanjem in raziskovalno vnemo sodeluje v najrazličnejših kulturnih projektih Maribora. Ob svojem strokovnem delu piše tudi kolumne, eseje in literarna besedila. Tako rekoč vse njeno pisanje, opazovanje in razmišljanje na tak ali drugačen način vključuje fotografijo ter razmerje med človekom in prostorom. Zanimajo jo manj vidni prostori in manj znani ljudje. V umetniškem ustvarjanju rada vstopa v konstruktivna sodelovanja med ustvarjalci različnih provenienc, ki znajo pogled usmeriti v iste fenomene. Stavi na prepletanje znanosti in umetnosti in meni, da ne gre za dva ločena svetova. Jerneja Ferlež živi, raziskuje in ustvarja v Mariboru.

 

Redaktion und Gestaltung I urednica: Jerneja Jezernik

Sprecherinnen I govorke: Jerneja Jezernik, Sabine Krištof Kranzelbinder, Angie Mautz

Gelesen wurde aus I odlomki iz dem Roman Maribor Parallaxe 

Ton und Montage I ton in montaža: Žan Hebar     

Musik I glasba: Urban Koder

Eine Sendereihe von radio AGORA 105,5, unterstützt aus Mitteln der Kulturabteilung des Landes Kärnten.